TPS-TuPy 20.5.2013

Yläkenttä 20.5.2013

TPS-TuPy 4-1(2-1)

Ottelupöytäkirja

Aurinkoinen maanantai ilta osoitti pitkästä aikaa sen, että asiat menevät eteenpäin ainoastaan kun on vastavoimia.

Ennakko

Ottelut ovat menneet sen verran päälekkäin, etten ole vastustajan pelaamista nähnyt, joten luottaminen oli muiden havaintoihin. Meillä kohtalaisen hyvä pelaajatilanne, vaikka keskikenttä kaipaa Astaa ja Mimmiä. Siiri jatkoi sopimuksen mukaan maalissa.

Eka jakso

Odotetunlaista peliä, jossa suoraviivaisesti mentiin päästäpäähän. Linja toimi hyvin emmekä päästäneet vastustajaa syöttämään linjan taakse. Kulmasta vastustajalle eka maali ja toinen meidän hutipotkusta. Me hyödynsimme jälleen kulmapotkun, josta seurasi rankkari ja Jutan varma kuti alanurkkaan.

Toinen jakso

Kuten usein aikaisemminkin on käynyt. Heti kun joudumme tekemään vaihdon niin peli kääntyy.Tällä kertaa Even pohkeet kramppasivat niin pahasti, että oli tehtävä vaihto minkä seurauksena jouduttiin tekemään rotaatiota kentällä. Kolmas maali tuli kun vastustaja pelasi lyhyenkulman. Linja jätti "täsmällisesti, huolellisesti, erittäin tarkasti" ja oikeaoppisesti pelaajan paitsioon, josta sitten seurasi maali. Ja kolme minuuttia tästä linja piti, mutta jälleen paitsiomaali. Toisessa päässä saimme jonkinlaista painetta aikaan ja yhden laukauksen puolustaja torjui oikeaoppisesti kädellä, tuomari ei vaan huomannut, että hän ei ollut maalivahti eikä viheltänyt selvää rankkaria. Tällä kertaa näin

Ottelun jälkeen

Meidän otteissa ei taaskaan ollut mitään hävettävää. Yritystä riitti ja pelirohkeus parani loppua kohti. Pienin askelein peli paranee. Mukava oli saada myös Siirille onnistunut ottelu. Yhdessä asiassa olimme kyllä aika amatöörejä. Emme vaan osaa rikkoa niin kuin vastustaja. Pieni tönäisy selästä juuri oikealle hetkellä on tehokas ase.