TuPy-JäPS 14.9.2013

a run behind

Parkinkenttä 14.9.2013

TuPy-JäPS 1-0(1-0)

Pyrkivä jatkaa tappiottomalla tiellä jo toisessa ottelussa peräkkäin!

Viimeiset pari viikkoa pelaajat ovat kärsineet flunssasta ja vasta nyt alkaa tauti taittua. Ainoastaan Pave ja Mimmi olivat vielä poissa flunssan vuoksi.

Odotettavissa oli vaikea ottelu vähäisen harjoittelun ja näiden muutamien pois jääntien takia. Treenejä toki on ollut paljonkin, mutta osallistujia vaan on ollut vähän tai sitten puolikuntoisena mukana.

Aika kovasti oltaisiin Emmaa ja Pavea tarvittu, mutta näillä mennään kuten sanonta kuuluu.

Ja voitto tuli vaikka ainoastaan yhdellä vaihturilla pelattiin.

Eka puoliaika

Ottelu pelattiin harvinaisen lämpimässä syyssäässä. Aurinko helotti pilvettömältä taivaalta ja lämpöä parin kymmenen asteen verran. Lämminkeli ei vaan tunnu meille sopivan vaan aiheuttaa jonkin asteista hyytymistä. Varsinkin ottelun alussa olimme kovin verkkaisia. JäPS sai puoliajan alussa pientä painostusta, jonka seurauksena kolmisen kulmaa. Vähitellen meilläkin alkoi syöttöpelitoimia ja se alkoi tuottamaan tilanteita JäPS maalilla. Essi pääsi jo kertaalleen yksinläpi, mutta maalivahti sai vaivoin torjuttua tilanteen. Noin 20 pelattu ja saimme kulman jonka Venla veti kovaa ja tarkasti suoraan maaliin! Pääsimme ajoittain pyörittämään peliä mallikkaasti, kuten edellisessäkin ottelussa. Tällä kertaa syöttöketjut olivat entistäkin pitempiä. Parhaimmillaan peräkkäiset syötöt lähenivät jo kahtakymmentä. Hyvien pallonhallintajaksojen väleissä sitten tuli luokatontakin pelaamista, mutta tauolle maalinjohdossa. Meidän joukkueelle iso juttu säilyttää johto puoliajalle.

Toinen puoliaika

Toiselle jaksolle tehtiin pieni vaihdos ja tiputettiin Tiia puolustajaksi. Alinan poskipäät olivat taas nestehukasta aivan valkeat  ja piti tehdä vaihto. Toinen jakso oli meiltä kyllä aika ihmeellistä pelaamista. Loimme itse vaaralliset paikat molempiin päihin kenttää. Ajoittain saimme hetkellisesti pelistä kiinni, mutta kovin epävarmoja ratkaisuja yhdellä sun toisella.

Muutaman paikan toki saimme järjestettyä, mutta kun paikoista ei lauota vaan syötetään vastustajalle niin enempiä maaleja ei saatu. Vastustaja syötti Essin läpiajoon jonka avustava torpedoi paitsioksi. Omassa boksissa olimme vähällä järjestää vastustajalle rankkarin huolimattomalla pelaamisella. Onneksi sentään tällä kertaa vältyimme pahimmalta eli viimehetken takaiskulta.

No mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja voitto pitkästä aikaa. Täytyy vaan yrittää pitää kiinni pallonhallintajaksoista. Ne ovat meidän parasta osa-aluetta kuitenkin. Vaativa pelitapa, jossa virhe kostautuu helposti vastahyökkäyksenä. Ajoittain meidän pelaamiseen on oltava tyytyväinen. Pystymme tekemään paljon asioita laadukkaasti, vaikka välillä unohtuukin harjoitellut asiat. Mukava oli huomata miten muutamat pelaajat omaksuvat harjoiteltuja asioita. Esim Milla ennakoi puolustuksessa hyvin tilanteita jotka ovat päätymässä meille. Jutan linjan pysäyttäminen vastustajan vastahyökkäyksessä oli myös yksi näistä.

Meidän parhaimmistoa oli tänään Peppi, joka pystyi parhaiten pitämään tasonsa läpi ottelun. Toki Roosakin maalissa oli luotettava kuten maju-molarin kuuluukin.

Seuraavaksi sitten TPS. Toivotaan, että päästään terveenä haastamaan viimeisessä derbyssä.

Jos pistekin irtoaa kahdesta jäljellä olevasta ottelusta niin pitää olla tyytyväinen syyskauteen.