TuPy-FC Honka 10.8.2013

Impivaaran nurmi 10.8.2013

TuPy-FC Honka 0-1(0-0)

Otteluennakko

Leirillä ja leirin jälkeen tunnelma joukkueessa on vaan parantunut ja into harjoitteluun on säilynyt hyvänä. Ajoittain harjoittelussa joudutaan ottamaan muutama askel takaisinpäin ja kertaamaan perusasioita, mutta nöyrästi kaikki ovat asiaan suhtautuneet. Tekemisen taso on ollut koko ajan erinomaista. Vaikka taitotaso on noussut niin sen vakiintumiseen menee aikaa.

Harjoittelu on ollut syklistä ja on yritetty säilyttää pelitempo kaikessa ja samalla opetella uutta. Välillä on ollut haastavaa suunnitella motivoiva treeni, jossa keskittyminen olisi kaikilla kohdallaan. Enimmäkseen tässä on onnistuttu. Joukkueessa on ollut hyvä tekemisen meininki ja valmentaja on mielissään seurannut sivusta sen suuremmin hypettämästä. Olen odottanut sitä hetkeä milloin olen voinut ennen ottelu kertoa, että tänään meillä on todellinen sauma iskeä. Se päivä oli tänään. Ylimielinen vastustaja, jolla paljon heikkouksia. Mikä sen otollisempi tilanne? Pave joutui tämän ottelun seuraamaan katsomosta, mutta onneksi saimme Even hänen paikalleen. Henkka oli vielä tulossa, mutta lääkekuurin jatkuminen esti osallistumisen. Ihan parhaalla kokoonpanolla emme siis päässeet sarjakärkeä haastamaan. Essi toipui jotenkuten otteluun ja Jutta pelasi kyllä auttamattoman puolikuntoisena, mutta sisukkaasti loppuun asti.

Eka jakso

Ensimmäisestä kohtaamisesta opittiin, miten Honkaa vastaan pelataan ja missä ne heikkoudet ovat. Aika pitkälle toteutuimme suunnitelmaa. Prässissä puuttui ohjaaminen ja muutaman kerran vastustaja ohitti trapin aivan turhaan. Pelinavaamiseen oltiin saamassa hyvä rytmi, mutta liian usein pelattiin keskustaan ilman, ettei vastustajan linjaa ohitettu. Ymmärrän mitä pelaajat yrittivät, mutta tällä kertaa in-out ei ollut se ratkaisu. Meidän pelaaminen ei ollut ihan sitä mihin parhaimmillaan pystytään. Jännitystä oli vähän liikaa pelaamisessa, ehkä juuri siksi, että kaikki halusivat tänään voittaa. Eka jaksolla loimme myös muutaman todella vaarallisen paikan. Pepin veto viuhui vain senttejä ylänurkasta ohi. Eka jakson nykyinen rutiini taso tai vähän sen alle riitti kuitenkin tasaiseen ensimäiseen jaksoon.

Toisella jaksolla meidän pelin taso tippui lähinnä siksi, että lähdimme puolustamaan pistettä, joka oli selvästi tuloillaan. Kun pääsimme paikoille, emme olleet riittävän päättäväisiä murtautumisessa. Aika pitkälle ottelu ratkesi siihen, ettemme päässeet ykköspalloihin ja näin saaneet peliä vastustajan päätyyn. Puolustuslinjalle olisi pitänyt antaa pitempiä huilijaksoja, nyt pallot palautuivat ottelun loppua kohti aivan liian helposti omalle kenttäpuoliskolle. Ottelu oli kuitenkin selvä osoitus pelaajien tason noususta. Tämä oli kuitenkin vasta ensimmäinen ottelu, missä haimme tulosta ja lisäsimme sen tsemppi moodin päälle.  Vierasjoukkue onnistui lopulta kaksi minuuttia ennen loppua ja maalia juhlittiin kuin maailman mestaruutta.

Vaikka odotukset olivat tänään korkealla emme pystyneet läheskään esittämään parastamme. Roosa maalissa oli huikea ja puolustuslinja onnistui maalia lukuunottamatta kiitettävästi. Keskikenttä ja hyökkäys sensijaan pystyy parempaankin. Ennen Hongan voittomaalia pidimme oman maalin koskemattomana 122 minuuttia! Kauden aikana ei olla höpisty eteenpäin on menty-mantroja vaan ollaan treenattu ja treenattu. Kun mukana on useita pelaajia jotka vasta ovat aloittamassa pelaamista ja suoraan tasolta TBSM niin on aika selvää kuinka haastavassa tilanteessa ollaan koko kausi oltu. Se työ mikä tällä kaudella on tehty on vasta pohjanrakentamista tulevaisuutta ajatellen. Talvella painopiste oli fysiikassa ja täytyy koputtaa puuta kun olemme selvinneet Heidin uusiutunutta vammaa lukuunottamatta täysin ilman varsinaista loukkaantumista. Tämä on antanut meille mahdollisuuden täysipainoiseen jatkuvaan harjoitteluun.

Raporttia muutettu 13.8.2013 FC Hongan toiveesta. Turkulaiset olivat ymmärtäneet stadin slangin vähän väärin.